Urząd Gminy Kłodzko zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron internetowych gmina.klodzko.pl oraz aplikacji mobilnej Gmina Kłodzko Wiemo.
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 17.05.2019.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 13.09.2021.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń m.in. niektóre dokumenty opublikowane na stronie internetowej są niedostępne cyfrowo, wynika to z faktu, że nie tworzyliśmy ich sami, ale otrzymaliśmy je od innych podmiotów. Niektóre elementy w postaci obrazów lub tabel nie zawierają alternatywnych opisów.
Zamieszczone na stronie podmiotowej informacje publiczne w postaci artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości, gdyż wiele z nich opublikowano w poprzedniej wersji w postaci skanów.
Treści nieobjęte przepisami
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Data sporządzenia deklaracji: 19.03.2020 r.
Data ostatniego przeglądku deklaracji: 26 marca 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v.2.2
Łącze do raportu z przeprowadzonej samooceny:
badanie dostępności 2025 gminaklodzkopl
14 kB
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Krzysztof Hadała, informatyk@gmina.klodzko.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (74) 647 41 13. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład: przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu ze zgłaszającym. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Kłodzko ul. Okrzei 8a 57-300 Kłodzko.
Do budynku prowadzi wejście od ul. Okrzei.
Bezpośrednio przy wejściu do budynku urzędu znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Budynek posiada windę dostosowaną dla osób niepełnosprawnych. Winda wyposażona jest w system komunikatów głosowych.
Na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z Asystentem lub z psem przewodnikiem.
W Biurze Obsługi Mieszkańca dostępna jest pętla indukcyjna wspomagającą słyszenie.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W urzędzie można skorzystać z tłumacza języka migowego. Na stronie BIP-u dostępny jest film w języku migowym o Urzędzie Gminy Kłodzko.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Formularz kontaktowy
- Kontakt za pomocą poczty elektronicznej
- Faks
- Tłumacz języka migowego (poprzez aplikację online)
- Pętla indukcyjna
- Tabliczki pomieszczeń oznaczone pismem Braille'a dla osób niewidomych oraz tagami NFC
- Informacja o zakresie działalności na stronie internetowej za pomocą tekstu odczytywalnego maszynowo, w postaci nagrania wideo w języku migowym (PJM) oraz w tekście łatwym do odczytania (ETR)