W związku ze zbliżającymi się wyborami do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej wyznaczonych na dzień 15 października 2023 r. przypominamy:
1) na spisie wyborców z urzędu będą wpisani tylko ci wyborcy, którzy dokonali zameldowania na pobyt stały lub wpisali się na wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania;
2) wyborca chętny wziąć udział w wyborach poza miejscem stałego zamieszkania do dnia 12 października 2023 r. może złożyć wniosek o zmianę miejsca głosowania, wyborca który zgłosi zmianę miejsca głosowania, zostanie skreślony ze spisu w miejscu stałego zamieszkania jednorazowo na najbliższe wybory;
3) wyborca, który zamierza zmienić miejsce pobytu przed dniem wyborów do dnia 12 października 2023 r. może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania, z którym w dniu wyborów będzie mógł głosować w dowolnym obwodzie głosowania w kraju, za granicą lub na statku morskim.
Wyborca zainteresowany uzyskaniem informacji, czy figuruje na spisie wyborców może zgłosić się osobiście w Urzędzie Gminy Kłodzko z dokumentem potwierdzającym tożsamość lub sprawdzić samodzielnie w aplikacji mObywatel.
Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy Kłodzko w pokoju nr 315 lub pod nr tel. 74 64 74 131 lub 74 64 74 132. Zgłoszeń można dokonać osobiście w urzędzie lub elektronicznie poprzez platformę ePUAP.
Druki do zgłoszeń można odnaleźć również pod adresem: https://bip.ugklodzko.nv.pl/a,35931,wnioski-dla-wyborcy.html