Ministerstwo Energii we współpracy Ministerstwem Środowiska przygotowało program dofinansowania instalacji fotowoltaicznych „Mój prąd”, skierowany do gospodarstw domowych. Jego głównym celem jest zwiększenie produkcji energii z mikroźródeł fotowoltaicznych, a jego budżet to 1 mld złotych. Dofinansowanie obejmuje do 50% kosztów instalacji i wynosi nie więcej niż 5000 zł. Wsparciem mogą być objęte instalacje o 2-10 kW mocy zainstalowanej. Nabór wniosków rozpoczął się 30 sierpnia br. i jest prowadzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Szczegółowe założenia programu „Mój prąd”:
Dofinansowanie do mikroinstalacji fotowoltaicznej o mocy zainstalowanej od 2 do 10 kW;
Wysokość dofinansowania w formie bezzwrotnej do 50% kosztów kwalifikowanych instalacji fotowoltaicznej (PV), nie więcej niż 5 tys. zł;
Koszty kwalifikowane: koszty zakupu i montażu instalacji fotowoltaicznej’;
Jeżeli wnioskodawca otrzymał dofinansowanie lub jest w trakcie realizacji inwestycji fotowoltaicznej w ramach innego programu, to nie może ubiegać się o ponowne wsparcie w ramach programu „Mój Prąd”;
Instalacja PV obejmuje panele fotowoltaiczne z niezbędnym oprzyrządowaniem
Beneficjentem programu jest osoba fizyczna, która jest stroną umowy przyłączeniowej;
Wnioski o dofinansowanie składane są w formie papierowej. Można je przesłać np. pocztą, kurierem lub złożyć osobiście w NFOŚiGW;
Kwalifikacja kosztów od dnia 23.07.2019 (datą poniesienia wydatku jest data opłacenia faktury;
Projekt nie może zostać zakończony przed 30.08.2019 R.(instalacja przyłączona przez OSD) przed ogłoszeniem naboru, natomiast projekt musi być zakończony na moment składania wniosku o dofinansowanie. To znaczy wnioski mogą być składane przy zakupie i montażu instalacji PV, podpisaniu umowy dwustronnej z dystrybutorem energii i zainstalowaniu licznika dwukierunkowego (co jest równoznaczne z zakończeniem inwestycji);
Wnioskodawca składa wniosek o dofinansowanie, który po zatwierdzeniu staje się umową o dofinansowanie oraz wnioskiem o płatność;
Do wniosku o dofinansowanie należy załączyć: fakturę za zakup i montaż instalacji PV, dowód zapłaty faktury, dokument potwierdzający instalację licznika dwukierunkowego wraz z danymi identyfikacyjnymi konkretnej umowy kompleksowej (wzór dokumentu w załączeniu)
Dofinansowanie może być udzielone jedynie na nowe urządzenia (wyprodukowane nie wcześniej niż 24 miesiące przed instalacją);
Projekt nie może dotyczyć wzrostu mocy już wcześniej zainstalowanej instalacji PV;
Beneficjent zobowiązany jest do zgody na ewentualne przeprowadzenie kontroli instalacji w okresie 3 lat od dnia wypłaty dofinansowania;
Beneficjent zobowiązany jest do zgody na przetwarzanie i opublikowanie swoich danych osobowych (imię, nazwisko, miejscowość, moc instalacji);
Nie przewiduje się stosowania zabezpieczeń udzielonego dofinansowania.
W załączeniu link do strony NFOŚiGW w Warszawie
http://nfosigw.gov.pl/o-nfosigw/aktualnosci/art,1450,program-moj-prad-zalozenia-szczegolowe.html
Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania w tej sprawie, prosimy je kierować wyłącznie do:
PIOTRA NERA - doradcy energetycznego
Tel.: +48 887 447 706, e-mail: PNER@FOS.WROC.PL
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu
e-mail: poczta@fos.wroc.pl, www.wfosigw.wroclaw.pl [1]
Tel.: +48 71/333-09-30, +48 71/333-09-40.