Prezydent podpisał zmiany w ustawie!
Uwaga! Od 2 listopada na jeden adres można się starać o kilka dodatków węglowych!
Co to oznacza dla mieszkańców, których wnioski pozostały BEZ ROZPOZNANIA?
Do tej pory, jeśli pod jednym adresem mieszkało kilka rodzin tworzących odrębne gospodarstwa domowe, dodatek węglowy przysługiwał wnioskodawcy, który złożył wniosek jako pierwszy, a wnioski pozostałych nie były rozpatrywane. Po zmianie ustawy, wnioski trafiły do ponownego rozpatrzenia przez pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko. Mieszkańcy, którzy je wcześniej złożyli NIE MUSZĄ NIC ROBIĆ. OPS GK będzie przeprowadzał wywiady środowiskowe, aby ustalić prawo do tego dodatku. W przypadku pozytywnej weryfikacji przyznania go, otrzymacie Państwo decyzję przyznającą.
Co z mieszkańcami, którzy dostali decyzję ODMOWNĄ?
Wszyscy, którzy otrzymali decyzję odmowną, muszą ponownie wypełnić wniosek i złożyć go w OPSie. Wnioski będą rozpatrywane na nowych zasadach wynikających ze zmian w ustawie podpisanej przez prezydenta.
UWAGA! Nie ma potrzeby składania odwołania od decyzji odmownej oraz próśb o ponowne rozpatrzenie wniosków!
Komu obecnie przysługuje dodatek węglowy?
Zmiana ustawy wprowadza możliwość przyznawania kilku dodatków węglowych na jeden adres zamieszkania, jeżeli:
- pod jednym adresem mieszka kilka rodzin tworzących odrębne gospodarstwa domowe,
- każda rodzina mieszka w osobnym lokalu,
- każda z rodzin ma osobny piec węglowy albo jest jeden piec współdzielony przez gospodarstwa domowe.
Kiedy zostaną wypłacone dodatki węglowe?
Do Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Kłodzko wpłynęło ponad 3.600 wniosków węglowych. Wypłaconych zostało około 1.000 wniosków. Kolejna transza wypłat ruszy od najbliższego poniedziałku (7 listopada), dlatego też bardzo prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość. Ustawa o dodatku węglowym (z 5 sierpnia 2022 r.) została kolejny raz zmieniona przez rząd (nowelizacja 15 września 2022 r. oraz 2 listopada 2022 r.), co generuje ogrom dodatkowej pracy scedowanej na pracowników OPSów. Zmiany w ustawie rodzą wiele pytań i wątpliwości, z którymi – co jest zrozumiałe – dzwonicie Państwo do Ośrodka. Pracownik prowadzący rozmowę telefoniczną nie może jednocześnie rozpatrywać wniosku, dlatego raz jeszcze prosimy Państwa o wyrozumiałość i cierpliwość.