Gmina Kłodzko uczestniczyła w projekcie „Dostępny samorząd lokalny w województwie dolnośląskim i lubuskim”, współfinansowanym przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji przyznało dofinansowanie Fundacji Eudajmonia z siedzibą w Polkowicach, która realizowała projekt. W ramach projektu Gmina Kłodzko otrzymała następujące wsparcie w zakresie zapisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
• szkolenia dla pracowników kadr w zakresie stosowania rozwiązań ułatwiających zatrudnianie osób z niepełnosprawnością;
• przegląd procedur związanych z obsługą klienta pod kątem zapewnienia dostępności;
• szkolenia dla koordynatorów dostępności i członków zespołów ds. dostępności;
• mikrogrant w wysokości 12.000,00 zł na dokonanie usprawnień dostępnościowych w Urzędzie Gminy Kłodzko.
Otrzymany mikrogrant przeznaczono na:
• dostosowanie miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych (z lokalizacją przy wejściu do urzędu);
• zakup pętli indukcyjnej do obsługi klientów z niepełnosprawnością słuchu w Urzędzie Gminy Kłodzko.;
• zakup pakietu dostępnościowego → https://bip.ugklodzko.nv.pl/m,4153,dostepnosc.html
Kontakt:
Urząd Gminy Kłodzko
ul. Okrzei 8a
57-300 Kłodzko
Koordynator ds. dostępności, tel. 74 64 74 102