Końcem września zakończono realizację zadania pt. Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kłodzko w roku 2025.
Każdy mieszkaniec gminy, który chciał pozbyć się odpadów zawierających azbest, mógł złożyć wniosek o ich odbiór ze swojej nieruchomości. Odpady należało uprzednio przygotować do transportu. Firma, wybrana w ramach postępowania, w ostatnim tygodniu września odbierała odpady z nieruchomości, które następnie zostały przetransportowane i przekazane do miejsca ich unieszkodliwienia.
W sumie odebrano od mieszkańców ponad 62 Mg wyrobów zawierających azbest.
Zadanie zostało realizowane przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we w ramach „Programu dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przedsięwzięć związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na rok 2025”.
- Całkowita wartość zadania: 52 867,51 zł.
- Kwota dofinansowana: 26 124,00 zł.
„Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu” https://wfosigw.wroclaw.pl/