Zgodnie z art. 207 ust. 3 Ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej (Dz.U. 2024 poz. 1907), właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca obiektu budowlanego albo jego części, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcję budowli ochronnej, w szczególności stanowiły schron albo ukrycie, jest obowiązany zawiadomić o tym fakcie właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie ustawy, czyli do dnia 31 marca 2025 r.
Powyższe informacje można przekazać osobiście/pisemnie do Referatu Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Gminy Kłodzko (ul. Okrzei 8a, 57-300 Kłodzko, pok. 314), lub na adres e-mail: m.hucaluk@gmina.klodzko.pl
W zawiadomieniu należy podać:
- dokładny adres nieruchomości, w której zlokalizowana była budowla ochronna lub numer działki na której ww. nieruchomość jest usytuowana,
- tytuł prawny do przedmiotowej nieruchomości lub jej części, albo informację o sprawowaniu zarządu nad tym obiektem,
- niezbędne informacje umożliwiające kontakt z właścicielem, użytkownikiem wieczystym lub zarządcą.
Szczegółowe informacje pod numerem telefonu: 74 64 74 145.