W pierwszej połowie października zakończono realizację zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kłodzko w roku 2023”.
Każdy mieszkaniec, który chciał pozbyć się odpadów zawierających azbest, mógł złożyć wniosek o ich odbiór ze swojej nieruchomości. Odpady należało uprzednio przygotować do transportu.
Firma, wybrana w ramach postępowania, odbierała odpady z nieruchomości, które następnie zostały przetransportowane i przekazane do miejsca ich unieszkodliwienia. W sumie odebrano od mieszkańców ponad 67 Mg wyrobów zawierających azbest.
Zadanie zostało realizowane przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na rok 2023.
Całkowita wartość zadania: 62 824,03zł.
Kwota dofinansowana: 47 348,00 zł.