Każdy mieszkaniec gminy, który chciał pozbyć się odpadów zawierających azbest mógł złożyć wniosek o ich odbiór ze swojej nieruchomości. Wcześniej należało je odpowiednio przygotować do transportu. Firma, wybrana w ramach postępowania, przetransportowała odpady do miejsca ich utylizacji. W sumie odebrano od mieszkańców ponad 63 tony wyrobów zawierających azbest.
Początkiem października zakończyła się realizacja zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kłodzko w roku 2022” przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na rok 2022. Całkowita wartość zadania 50.964,98 zł, w tym kwota dofinansowania 35.000,00 zł.