Początkiem września zakończono realizację zadania pt. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kłodzko w roku 2020”.
Każdy mieszkaniec gminy, który chciał pozbyć się odpadów zawierających azbest, mógł złożyć wniosek o ich odbiór ze swojej nieruchomości. Odpady należało przygotować do transportu do 30 sierpnia. Firma, wybrana w ramach postępowania, odbierała odpady z nieruchomości w dwóch turach, przetransportowała je i przekazała do miejsca ich unieszkodliwienia.
W sumie odebrano od mieszkańców ponad 59 Mg wyrobów zawierających azbest. Zadanie zostało realizowane przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” na rok 2020.
Całkowita wartość zadania: 27 227,88 zł.
Kwota dofinansowana: 18 360,00 zł.