31 lipca br. w życie weszły przepisy nakładające na wójtów, burmistrzów (prezydentów miast) nowe obowiązki polegające na potwierdzaniu zawartych umów dzierżawy w trybie przepisów ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym.
Działając na mocy art. 28 i 38 wymienionej ustawy wójt gminy, właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotu dzierżawy, będzie potwierdzał zawarte co najmniej na 10 lat umowy dzierżawy gruntów osobie niebędącej:
a) małożonkiem emeryta lub rencisty,
b) jego zstępnym lub pasierbem,
c) osobą pozostającą z emerytem lub rencistą we współnym gospodarstwie domowym,
d) małżonkiem osoby, o której mowa powyżej (b, c).
W celu uzyskania potwierdzenia należy zgłosić się do Referatu Finansowego Urzędu Gminy, pokój nr 306, telefon: 74 64 74 125/126.