Pewnie dla wielu z Państwa sama nazwa realizowanego przez naszą gminę projektu nie brzmi zbyt zachęcająco „Wdrożenie systemów teleinformatycznych i e-usług w Urzędzie Gminy Kłodzko”. Jednak nie taki diabeł straszny… Jakiś czas temu pisaliśmy już o tym, ale warto sobie to przypomnieć. Przede wszystkim środki pozyskane na ten cel pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. W ramach projektu powstanie m.in.:
- Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta (EBOI) z możliwością płatności online
- Biuletyn Informacji Publicznej
- aplikacja mobilna na dwie platformy systemowe (Android, iOS)
- zakup licencji e-sołtys, e-usterka i e-turysta
- nowy gminny portal informacyjny– czyli nasza strona internetowa. Nie jest ona jeszcze w pełni dla Państwa dostępna, ale wciąż nad nią pracujemy (www.gmina.klodzko.pl)
- platforma zamówień publicznych do 30 tysięcy euro – działa już od czerwca tego roku nie tylko w naszym urzędzie, ale także w 17 innych jednostkach organizacyjnych gminy.
Może na początku brzmi to wszystko jak czarna magia, ale z czasem będzie coraz łatwiej. Często trudno jest zwolnić się z pracy, żeby załatwić sprawę w urzędzie i przebrnąć przez procedury. Realizowany projekt ma po prostu ułatwić życie naszym mieszkańcom.