Szkolenia „O finansach w bibliotece” w Szalejowie Górnym rozpoczęto 13 bm., a ich zakończenie zaplanowano na 29 kwietnia. Biblioteka Publiczna Gminy Kłodzko już po raz drugi bierze udział w tym projekcie.
- Wzrost wiedzy ekonomicznej i zwiększenie umiejętności korzystania z nowoczesnych produktów i usług finansowych przy wykorzystaniu nowych technologii to główny cel projektu – poinformowała obecnych na spotkaniu organizacyjnym pani Mariola Huzar – dyrektor Biblioteki.
Operatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Projekt jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego, a jego założenia wpisują się w cele Programu Rozwoju Bibliotek. Skierowany jest do osób 50+, w celu zwiększenia ich umiejętności korzystania z usług finansowych.
Szkolenia prowadzą bibliotekarki: Agata Maślanka i Małgorzata Pilipaka, przeszkolone przez Dolnośląską Biblioteką Publiczną. Uczestnicy dowiadują się m.in.: jak założyć elektroniczne konto w banku, w jaki sposób sprawdzić oprocentowanie kredytu, jak skutecznie zarządzać domowym budżetem, jak dokonać zakupów przez Internet, jak zakładać lokaty.
Pierwsza grupa (8 osób) uczestniczy w spotkaniach edukacyjnych na poziomie podstawowym. Każda z osób ma indywidualny dostęp do komputera i platformy. Nad prawidłowością funkcjonowania sprzętu czuwa informatyk Biblioteki Paweł Strycharz.
Nasza instytucja kultury zobowiązała się przeszkolić 15 osób. Zapraszamy zainteresowanych do udziału w szkoleniach drugiej grupy w maju, które odbędą się w Bibliotece w Bierkowicach. Zgłoszenia przyjmowane są pod nr telefonu: 518669576.