Zawartosc tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash

 
Fotowoltaika - Grant

fotow

UWAGA!

 

 

Mapy

                mapy

 

                       

 

eealogo                      

 

 

 

 
 
 
  
 
  
 
   URZĄD GMINY KŁODZKO
   ul. Okrzei 8A
   57 - 300 Kłodzko
   powiat kłodzki
   województwo dolnośląskie

   Tel. (74) 647 41 00
   Fax (74) 647 41 03

   e-mail: ug@gmina.klodzko.pl
   www.gmina.klodzko.pl

   www.bip.ug-klodzko.dolnyslask.pl

 

   Godziny pracy:

   od poniedziałku do piątku w godz.: 7.30 - 15.30

  

   Kasa  Urzędu czynna:

   od poniedziałku do piątku w godz.:

   8.00 - 11.00 i 11.30 - 13.30




Ważna informacja dla OPP – nowe rozporządzenie. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Justyna Bytnar   
czwartek, 04 sierpnia 2016 12:24

19 lipca 2016r. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki społecznej z 22 czerwca 2016 r. w sprawie zamieszczania informacji przez organizacje pożytku publicznego z zakresu 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych.

Rozporządzenie określa wymogi wobec materiałów reklamowych zachęcających do przekazywania 1% na rzecz OPP, a finansowanych z 1% podatku. Zawiera również przepisy dotyczące programów komputerowych.

W rozporządzeniu określono wymogi dotyczące:

  1. Promocji prowadzonej przez OPP, polegającej na publicznym zachęcaniu do przekazania 1 proc. podatku – w formie „audiowizualnej, wizualnej i dźwiękowej”. Takie materiały promocyjne muszą zawierać informację o treści: „Materiał promocyjny został finansowany/współfinansowany ze środków finansowych pochodzących z 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych”. Rozporządzenie określa jak długo taki komunikat powinien się ukazywać, w na jakiej powierzchni itd.
     
  2. Programów komputerowych umożliwiających podatnikowi PIT przekazanie 1% podatku organizacji pożytku publicznego. Muszą one zawierać informację o treści: „Program ten umożliwia swobodny wybór i przekazanie 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych wybranej organizacji pożytku publicznego”.

W przypadku materiałów promocyjnych i programów komputerowych, na których nie uda się zamieścić tak długich informacji (np. z powodu rozmiaru), OPP zamieszcza informację: „Sfinansowano z 1% podatku”.

Zgodnie z § 5  rozporządzenia: „Promocja prowadzona przez organizacje pożytku publicznego, polegająca na publicznym zachęcaniu do przekazania 1% podatku, której prowadzenie rozpoczęło się przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, niespełniająca wymagań w nim określonych, może być prowadzona po tym dniu, nie dłużej jednak niż przez 1 miesiąc od dnia wejścia w życie rozporządzenia.”

Za nieprzestrzeganie przepisów grożą kary przewidziane w ustawie o działalności pożytku publicznego. OPP, które nie będą informować, że materiały promocyjne zostały sfinansowane z 1% oraz organizacje i inne podmioty, które nie zamieszczą stosownych informacji o możliwości (lub jej braku) swobodnego wyboru OPP w programach komputerowych do rozliczania PIT – podlegają karze grzywny do 1000 zł.

            

Opracowała na podst. informacji

zawartej http://poradnik.ngo.pl/wiadomosc/1925041.html:

Karolina Furmańska

Doradca dla organizacji pozarządowych  

Poprawiony: czwartek, 04 sierpnia 2016 12:33
 

Zawartosc tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash



 bip







Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com